Nietypowy ból ścięgna Achillesa

260149367 629292345001088 4733081190641499819 n

Ból w okolicy ścięgna Achillesa kojarzymy najczęściej z samym ścięgnem, ale również częściej z problemem w podeszwie stopy. Sprawy jednak lubią się skomplikować, bo odpowiedzialnym za ten ból może być również dodatkowy element, a w zasadzie jego podrażnienie.

Może od początku, zupełnego początku: W dniu narodzin wiele z naszych kości wygląda nieco inaczej niż w dorosłym życiu. Podobnie jest w przypadku kości skokowej, którą to dostajemy w dwóch częściach
Nasze ciała najczęściej świetnie sobie radzą z połączeniem tych klocków Około 7-13 roku życia, dwa fragmenty kości zrastają się ze sobą, a ta mniejsza część przekształca się w wyrostek tylny kości skokowej. U niektórych ludzi się to jednak nie udaje. Mniejsza część zostaje z nimi do końca życia pod postacią kostki trójkątnej i to czasem w tylko jednej ze stóp. W większości przypadków jednak przez większość życia nie wiemy czy mamy kość skokową w jednej czy dwóch częściach, bo zazwyczaj to nie
boli.

Dowiadują się o tym najczęściej sportowcy, w tym głównie baletnice. Problemem są powtarzane ruchy zgięcia podeszwowego stopy, czyli podczas treningu baletu gdy wymuszany jest ruch jak przy staniu na
palcach. U niektórych osób może przez to dojść do kompresji i zapalenia tkanek w okolicy kostki trójkątnej, a czasem również po skręceniu stawu skokowego.

Gdzie będzie bolało ? Najczęściej właśnie w okolicy kostki trójkątnej, czyli nad piętą w pobliżu ścięgna Achillesa, ale również sama pięta może dawać sygnały bólowe. Aby mieć pewność co do tej diagnozy, potrzebne jest wykonanie badań obrazowych, tutaj z pewnością sprawdzą się RTG i rezonans, jednak
manualnie również można przetestować jej podrażnienie poprzez pogłębione zgięcie podeszwowe w leżeniu na brzuchu

Jak sobie z tym poradzić? Najczęściej potrzebny jest odpoczynek i przerwanie drażnienia bolesnej okolicy. Do tego często proponowane są leki przeciwbólowe. Pomocne również może okazać pozbycie się z tej okolicy napięć, które potencjalnie mogą utrudniać wyciszenie stanu zapalnego i gojenie. Jeśli jednak przypadkiem znalazłeś u siebie kostkę trójkątną, ale nie odczuwasz bólu – nie musisz się martwić! Sama jej obecność nie zawsze prowadzi do wystąpienia bólu, nawet u sportowców.

Fizjoterapia Kalisz, Fizjoterapeuta Kalisz, Osteopatia Kalisz, Ścięgno Achillesa Kalisz