Mięsień biodrowo lędźwiowy, a problemy wisceralne?

fizjotywacja fizjoterapia biodrowo ledzwiowa

Mięsień biodrowo-lędźwiowy przebiega w pobliżu narządów wewnętrznych. Problemy związane z tym mięśniem mogą imitować problemy występujące w narządach wewnętrznych. Mogą do nich również prowadzić.

W przypadku uszkodzenia prawego mięśnia biodrowo-lędźwiowego ból odczuwany będzie w prawym dolnym kwadrancie brzucha, dokładnie tam gdzie zazwyczaj lokalizuje się ból w zapaleniu wyrostka robaczkowego.

W jaki sposób dysfunkcję mięśnia biodrowo-lędźwiowego mogą doprowadzić do problemów w narządach wewnętrznych?

⦁ Nadmiernie napięty bądź przerośnięty mięsień biodrowo-lędźwiowy będzie utrudniał pasaż przez jelito grube, a przez to formowanie kału i wydalanie go.
⦁ Podobnie nadmiernie napięty mięsień biodrowo-lędźwiowy może uciskać na nerw skórny uda boczny prowadząc do bólu w bocznej części uda, czyli na wysokości pasma biodrowo-piszczelowego, a także nerwu płciowo-udowego, który unerwia okolice narządów płciowych oraz przestrzeń pod pachwiną.

Okolica ta jest niczym pomost między tułowiem, a kończyną dolną. W lewym dole biodrowym, w którym znaleźć możemy lewy mięsień biodrowy (część m. biodrowo-lędźwiowego) znajduje się również esica, jeden z końcowych fragmentów jelita grubego. Utrzymujące się napięcia w jej obrębie będą przy każdym ruchu nogą (na przykład podczas chodzenia) przenoszone przez jamę brzuszną jak i kończynę dolną.

Podczas terapii często tam zaglądam, a rozwiązanie siedzących tam problemów często wpływa na całe ciało pacjentów.